Projekt pt. ‘’Recipes”
Nina, Aleks i Hubert podjęli wyzwanie językowe nagrywając przepisy kulinarne. Zachęcamy do obejrzenia i skorzystania z ich pomysłów. Wszystko wygląda apetycznie!
Uczenie się języków obcych poprzez wykonywanie codziennych czynności niewątpliwe może pomóc w zapamiętaniu nowego słownictwa, czy konstrukcji gramatycznych, gdyż będziemy je kojarzyć z momentami, w których z nich korzystaliśmy.
Nauka języka angielskiego przez gotowanie? Dlaczego nie!
Poznańskie Targi Książki
Dnia 8 marca 2024r. uczniowie klas IIIa i IIIb, w doskonałych nastrojach, wyruszyli na Poznańskie Targi Książki.
Targi Książki to największe w kraju wydarzenie poświęcone promocji książek dla najmłodszych i dorastających czytelników. To ważne spotkanie kulturalne łączy zabawę z popularyzacją czytelnictwa kształtującego dziecięcą wyobraźnię, rozwój intelektualny i wrażliwość.
Celem Poznańskich Spotkań Targowych jest promocja książek i czytelnictwa wśród najmłodszych oraz pokazanie, jak obecność dobrych i mądrych lektur jest ważna w życiu. Adresatami targów są więc przede wszystkim dzieci, młodzież. Targi te są również ważnym miejscem spotkań dla pisarzy, tłumaczy, ilustratorów, wydawców, księgarzy, bibliotekarzy, środowisk naukowych.
Targi Książki w Poznaniu odwiedzają największe sławy polskiej literatury dziecięcej, wybitni ilustratorzy oraz znani przyjaciele dzieci. Miłośnicy czytelnictwa mogą spotkać się z ulubionymi pisarzami i ilustratorami.
Ilustracje w książkach dla dzieci mają wyjątkowe znaczenie. To one pobudzają wyobraźnię małego odbiorcy. Podczas poznańskich targów tradycyjnie organizowane są wystawy „Mistrz Ilustracji” oraz Salon Ilustratorów, na którym pokazywane są prace młodych artystów plastyków.
Poznańskie Targi Książki dowodzą, że Polacy jednak czytają i wspierają kulturę. Miłośników czytania przyciąga bogata oferta – zarówno największych i znanych wydawnictw, jak i niszowych, publikujących ambitne książki mniej znanych autorów z Polski i zagranicy.
Na targach mieliśmy okazję zapoznać się z aktualną ofertą i nowościami wydawniczymi oraz dokonaliśmy samodzielnych zakupów.
Jarosław Batkowski
PÓŁFINAŁ WIELKOPOLSKIEJ LIGI UNIHOKEJA MŁODZIKÓW
UKS Kopla Paczkowo wygrał trzy mecze !!!
Lekcje języka angielskiego z literaturą w języku angielskim
Nasza szkoła wzbogaciła swoją bazę pomocy dydaktycznych aż o 30 pozycji bajek, baśni i legend w języku angielskim na różnych poziomach trudności, dzięki którym uczniowie doskonalą umiejętności pracy z tekstami, a mianowicie słuchania i czytania. Uczniowie rozwiązują zadania dotyczące treści bajek oraz wyrażają swoje opinie dotyczące wydarzeń w czytanych i słuchanych utworach literackich. Utwory te stają się również inspiracją do tworzenia scenariuszy przedstawień Językowego Koła Teatralnego.
K. Czerniak (więcej…)
Finalista Olimpiady Historycznej Juniorów
Ważne wydarzenie w świecie edukacji – Olimpiada Historyczna Juniorów – zawsze przyciąga uwagę uczniów, nauczycieli oraz pasjonatów historii. Zmagania w Olimpiadzie Historycznej Juniorów są dla uczniów nie tylko testem wiedzy, ale także umiejętności logicznego myślenia, interpretacji źródeł oraz umiejętności prezentacji. Uczestnicy muszą wykazać się wszechstronną znajomością historii oraz umiejętnością analizy i wnioskowania. Dlatego też osiągnięcie tytułu finalisty jest zawsze godne podziwu.
Jednym z uczniów, którzy osiągnęli ten prestiżowy tytuł, jest Sergiusz Hojeński, uczeń naszej szkoły. Jego pasja do historii oraz ogromne zaangażowanie zaowocowały nie tylko szeroką wiedzą, ale również umiejętnościami, które pozwoliły mu odnieść sukces w Olimpiadzie.
Serdecznie gratulujemy!
Healthy breakfast
Tym razem kreatywność i zdolności językowe uczniów klasy 6a zostały poddane próbie podczas przygotowywania zdrowego śniadanka oraz opowiadania o nim po angielsku. Uczniowie mieli okazję wykorzystać słownictwo związane z żywnością oraz zdrowym stylem życia podczas przygotowywania posiłków w szkolnej stołówce.
Dzięki takim praktycznym zajęciom uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności językowe, ale także zdobywają wiedzę na temat znaczenia zdrowego odżywiania. Wprowadzanie takich aktywności do codziennej nauki staje się coraz ważniejsze, zwłaszcza w kontekście rosnącej świadomości społecznej dotyczącej zdrowego stylu życia.
Bal karnawałowy uczniów klas 0-3
Atmosfera balu była niezwykle radosna już od samego początku. Nie brakowało księżniczek, superbohaterów, piratów, wróżek i innych postaci znanych z bajek, które wędrowały po korytarzach szkoły pełne uśmiechu i ekscytacji. Widok uśmiechniętych twarzy dzieci, które wspaniale się bawiły, był najpiękniejszą nagrodą dla wszystkich zaangażowanych w organizację balu. Wydarzenie to nie tylko przyniosło radość i zabawę, ale również umożliwiło uczniom integrację oraz budowanie silnych więzi między sobą.
Budowanie modeli płuc przez uczniów
Uczniowie klas siódmych na lekcji biologii budowali modele płuc człowieka, co miało na celu pogłębienie ich zrozumienia budowy i funkcji tego ważnego narządu. Podczas zajęć, pod okiem nauczyciela, uczniowie korzystali z różnorodnych materiałów, takich jak balony, rurki czy karton, aby stworzyć trójwymiarowe reprezentacje płuc.
Poprzez praktyczne działania, uczniowie mieli okazję nie tylko lepiej zrozumieć anatomię i fizjologię płuc, ale także doświadczali procesu uczenia się poprzez działanie. Budowanie modeli płuc umożliwiło im zapoznanie się z pojęciami takimi jak płuca, oskrzela, pęcherzyki płucne i inne struktury anatomiczne z nimi związane.
Ponadto, taka forma aktywności kształtowała umiejętności manualne oraz rozwijała zdolności przestrzenne uczniów. W trakcie tworzenia modeli, zachęcano ich również do dyskusji na temat znaczenia zdrowego układu oddechowego i sposobów dbania o niego, co miało pozytywny wpływ na ich świadomość zdrowotną.
Zdrowe odżywianie dla każdego
Dnia 12, 15 oraz 17 stycznia nasza szkoła uczestniczyła w programie prowadzonym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który wspiera zdrowe odżywianie wśród uczniów. Program ten skupiał się na edukacji dotyczącej wartości odżywczych różnorodnych produktów spożywczych oraz promocji świadomego podejścia do wyboru posiłków.
Mamy nadzieję, że efektem udziału w programie będzie zwiększenie świadomości żywieniowej uczniów oraz motywacja do podejmowania bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Wierzymy, że zdobyta wiedza przyczyni się do poprawy jakości diety uczniów oraz ich ogólnego stanu zdrowia.
,,Razem tworzymy bezpieczną rzeczywistość”
Spotkanie z Panem Maciejem Dobkowiczem
Dnia 7 lutego uczniowie klas V-VIII wzięli udział w niezwykłej lekcji. Zostali oni przywitani promiennym uśmiechem i młodzieżowym pozdrowieniem przez Pana Macieja Dobkowicza, kierownika produkcji filmowej oraz youtubera (6:45 by Maqoo), który już kilka razy wspierał działania naszych uczniów. Jego obecność nie była przypadkowa, gdyż od początku stycznia w naszej szkole odbywają się różne działania związane z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu.
Mając świadomość jak ważnym tematem jest bezpieczeństwo młodego człowieka w wirtualnym świecie, pragnęliśmy przy udziale gościa, przyjaciela naszej szkoły wyposażyć naszą młodzież w wiedzę, poszerzyć horyzonty i umiejętności dotyczące bezpieczeństwa w sieci, czyli ,,cyfrowe ubranie na cebulkę.”
Nasz gość wskazał ,,blaski i cienie” surfowania w Internecie, podkreślił ważność zabezpieczenia danych – hasłami dwuetapowo, świadomego publikowania informacji i wizerunku, ograniczonego zaufania. Na przykładach z własnego doświadczenia pokazał współczesne zagrożenia, wielowarstwowość problemów, na które trzeba zwrócić uwagę oraz tak ważną kwestię jak hejt – jak się na niego uodpornić i jak samemu go nie generować. (więcej…)
Warsztaty z funkcjonariuszem swarzędzkiej policji
Realizując projekt ,,Bezpieczeństwo w sieci” nasze szkolne działania profilaktyczne wspierał funkcjonariusz Policji Pan Karol Łuszczek.
Nasz gość spotkał się z uczniami klas VI-VIII, aby omówić kwestie związane z zachowaniami młodych ludzi w wirtualnej rzeczywistości, zwracając uwagę na konsekwencje, które mogą za sobą pociągnąć. Mówił o przemocy słownej, agresji, hejcie i innych zagrożeniach płynących z Internetu, tj. cyberprzemocy, uzależnieniu, groomingu.
Policjant w rozmowie z młodzieżą szczególną uwagę poświęcił kwestiom dotyczącym czynów karalnych i przemocy rówieśniczej w kontekście odpowiedzialności prawnej nieletnich. Duże ożywienie wśród uczniów nastąpiło, gdy gość opowiedział o sytuacjach dotyczących hejtu i mowy nienawiści, z jakimi spotyka się na co dzień w swojej pracy zawodowej. W tym miejscu szczególny nacisk położył na uwrażliwienie, czujność, refleksję oraz tak bardzo potrzebną umiejętność życiową zarówno w świecie realnym, jaki i w wirtualnym jaką jest komunikacja i uważność, ponieważ: ,,Złe słowo pisane, czy mówione tak samo krzywdzi”.
Społeczność szkolna dziękuje Panu Karolowi Łuszczek za krzewienie dobrych nawyków, edukację prawną i podnoszenie świadomości, że ,,Internet wszystko pamięta”.
Koordynatorzy: Agnieszka Łuszczek, Beata Ruminkiewicz
Sztuka czarowania igłą i nitką
Na zajęciach świetlicowych dzieci przygotowały niesamowite prace. Tym razem wyrób papierniczy, jakim była kartka bloku technicznego pełniła rolę nośnika informacji zaś narzędziem malującym – odpowiednio naciągnięta nitka. W rękach naszych małych artystów był to niezaprzeczalny taniec igły z nitką. Brawo Wy!
Konkurs „Bezpieczny internet”
Nowa okładka mojej ulubionej książki – podsumowanie konkursu
Dnia 22 stycznia 2024 roku podsumowano wyniki konkursu plastycznego organizowanego przez bibliotekę szkolną dla klas IV – VIII SP pod hasłem „ Nowa okładka mojej ulubionej książki” w ramach NPRCz. Komisja konkursowa w składzie : wychowawca świetlicy – Anna Księżopolska, nauczyciel – Monika Czechowska oraz bibliotekarz – Jarosław Batkowski przyznała następujące miejsca:
I miejsce Zuzanna Matuszak klasa VIb
II miejsce Natalia Dudzińska klasa VIa
III miejsce Antonina Morawska klasa VIa
Wyróżnienia:
Alicja Kamińska klasa Vb
Szymon Kaszyński Vb
Gratulujemy!!!
Jarosław Batkowski
Wycieczka do Torunia
Czytam z klasą- Lekturki spod chmurki
3 b bierze udział w projekcie „Czytam z klasą- Lekturki spod chmurki”. W tym roku zajmujemy się poszukiwaniem przejawów dobroczynności w omawianych lekturach
„Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)” Justyny Bednarek skłoniły nas do zastanowienia się, jak być dobrym dla ludzi. Bohaterowie tej książki prezentują wiele postaw, które tego uczą
W ramach projektu stworzyliśmy plakaty oraz własne skarpetki (każda z piękną historią o pomaganiu ludziom).
Na tydzień zamieniliśmy się też w tajemnicze anioły, które w tajemnicy robiły dobre uczynki dla innych