Budowanie modeli płuc przez uczniów
Uczniowie klas siódmych na lekcji biologii budowali modele płuc człowieka, co miało na celu pogłębienie ich zrozumienia budowy i funkcji tego ważnego narządu. Podczas zajęć, pod okiem nauczyciela, uczniowie korzystali z różnorodnych materiałów, takich jak balony, rurki czy karton, aby stworzyć trójwymiarowe reprezentacje płuc.
Poprzez praktyczne działania, uczniowie mieli okazję nie tylko lepiej zrozumieć anatomię i fizjologię płuc, ale także doświadczali procesu uczenia się poprzez działanie. Budowanie modeli płuc umożliwiło im zapoznanie się z pojęciami takimi jak płuca, oskrzela, pęcherzyki płucne i inne struktury anatomiczne z nimi związane.
Ponadto, taka forma aktywności kształtowała umiejętności manualne oraz rozwijała zdolności przestrzenne uczniów. W trakcie tworzenia modeli, zachęcano ich również do dyskusji na temat znaczenia zdrowego układu oddechowego i sposobów dbania o niego, co miało pozytywny wpływ na ich świadomość zdrowotną.