Czytelnicze przygody z Czytusiem w 2b

Fotografia przedstawia ucznia klasy 2b Krzysztofa Wódkowskiego, który z zaangażowaniem czyta kolejną przygodę klasowej maskotce- Czytusiowi. W pobliżu chłopca ubranego w granatową bluzę, siedzi pluszak z książką trzymaną w łapkach. W tle widać fotografie rodzinne.W świecie dzieci wyobraźnia odgrywa niewyobrażalną rolę. To dzięki niej dzieci mogą doznać rzeczy, których dorośli w swoim codziennym życiu mogą tylko pozazdrościć. Aby wyobraźnia mogła mieć jak najszersze horyzonty z pomocą przychodzą różnego rodzaju książki, w których to nie tylko dzieci, ale również dorośli mogą przenieść się do świata, który został wykreowany przez autora. Jeśli tylko chcemy, możemy zostać piratem, poznać przygody skarpetek, czy przenieść się do świata czarodziejów. Najważniejsze jednak aby wejść do świata, do którego zapraszają nas książki.

Aby wspomóc naszych młodych adeptów książek z klasy 2b już w pierwszym półroczu dotarł do nas nowy kolega. Dziwnym trafem jego imię to: … „Czytuś”. Kolega ten to wytrawny słuchacz, który uwielbia jak czyta mu się książki. Dzieci z klasy 2b wraz z Panią Wychowawczynią opracowały jak zaspokoić potrzeby swojego nowego kolegi. Po kolei każdy zabiera go do swojego domu, gdzie dzieli się z nim wolnym czasem i zabawą, zajęciami, a także poświęca mu czas  w postaci wspólnego czytania książki. Następnie efekty takiej przygody każdy uczeń zapisuje  w „Księdze Pamiątkowej” – znajdują się tam przeznaczone dla każdego z osobna strony. Uczniowie opisując o czym razem z Czytusiem czytali, robią także pamiątkowy rysunek. Czytuś tak wpasował się w grono uczniów klasy 2b, że u każdego w domu bywał kilkukrotnie. Dzieci czytają z Nim książki, które same najbardziej lubią, a gama ich jest szeroka: od lektur, przez komiksy, do książek przygodowych. Do akcji zaangażowani są także opiekunowie dzieci. Pomimo codziennych obowiązków znajdują czas, aby wspomóc swoich ukochanych w wykonaniu zadania.

Pomimo postępującej cyfryzacji oraz ogromu atrakcyjnych rzeczy, czytanie jest bardzo ważnym aspektem rozwoju każdego człowieka. Pomysł, który jest wprowadzony do klasy 2B w pełni spełnia swoja rolę, jaką jest propagowanie i tworzenie nawyku czytania wśród młodych ludzi. Zachęcamy do tworzenia podobnych projektów lub wprowadzenie tego, już sprawdzonego. Możemy ze spokojem uznać, że cele, które zostały przed nim postawione dzieci i ich opiekunowie spełnili w 100%.

                                                                       W imieniu uczniów klasy 2b – Krzysztof Wódkowski

                                                                                                                               Ewelina Wdowiak

Fotografia przedstawia chłopca z klasy 1b, którzy czyta swój ulubiony komiks w towarzystwie klasowego Czytusia. Pluszak spogląda na ilustrację. W tle można zauważyć czerwone tulipany.

Fotografia przedstawia Maksymiliana Plaskowskiego, ucznia z klasy 2b. Szara maskotka siedzi na kolanach chłopca, siedzącego na kanapie. Chłopiec uśmiecha się i spogląda przed siebie unosząc łapkę pluszaka . W tle widać jasną ścianę.

Fotografia przedstawia Filipa Magdę, ucznia z klasy 2b, który wraz z pluszakiem leżą w kolorowej poszwie w łóżku. Chłopiec przytula do siebie klasową maskotkę. Filip spogląda przed siebie z uśmiechem na twarzy. Fotografia przedstawia Kacpra Klimczaka, ubranego w czerwoną bluzkę. Chłopiec przytula do siebie klasowego pluszaka Czytusia. Maskotka ubrana jest w czerwono- białą kraciastą chustkę. Oboje znajdują się w kolorowej pościeli.Fotografia przedstawia uśmiechniętego Kacpra Klimczaka, ucznia z klasy 2b. Chłopiec ubrany jest w zieloną bluzę i granatowe spodnie. Obok chłopca siedzi Czytuś, który w swoich łapkach trzyma swoją, małą książeczkę. W tle widać choinkę i swiatełka.Fotografia przedstawia Filipa Magdę, który czyta maskotce zagadkę młodych detektywów „Tajemnicę filmu”. Czytuś w czerwonej czapce Mikołaja siedzi obok chłopca.  Uczeń wraz z Czytusiem siedzą na szarej kanapie, a w tle widać niebieską ścianę.