„Moje zwierzątko” – projekt w klasie Ia
Każde dziecko marzy o własnym zwierzątku: piesku, kotku, lub innym czworonożnym przyjacielu. Dlatego temat ten często przewija się w rozmowach dzieci. W klasie Ia dzieci miały okazję uczestniczyć w projekcie poświęconym tej ważnej tematyce. W ramach projektu uczniowie klasy Ia uczestniczyły w zajęciach poświęconych opiece nad zwierzętami. W listopadzie spotkały się online z panem Tomaszem Dembskim, pracownikiem Schroniska dla Zwierząt w Skałowie, który przybliżył dzieciom działalność schroniska oraz przekazał bardzo ważne wiadomości na temat zachowania w kontakcie z nieznajomym psem. Dzieci obejrzały też film edukacyjny zarekomendowany przez Pana Tomasza pt. „Mój przyjaciel Rex”, dzięki któremu dowiedziały się, jak niektóre zachowania ludzi odczytują pieski, jak reagują w różnych sytuacjach oraz poznały pracę psów w służbach specjalnych. Niektóre dzieci wzięły udział w konkursie poetyckim zorganizowanym przez Schronisko dla Zwierząt w Skałowie. (Tu specjalne gratulacje dla Mai Kostowieckiej i Weronki Szymańskiej, które znalazły się w gronie laureatów konkursu).
Zwieńczeniem projektu była prezentacja przez dzieci ich zwierząt. Dzieci bardzo się zaangażowały i przygotowały wspaniałe prezentacje, w których przedstawiły kolegom i koleżankom swoje zwierzątka (często było ich więcej niż jedno), ich ulubione zabawy, sposób spędzania czasu, pożywienie, opiekę nad nim.
To, że nie wszyscy mają własne zwierzątko w niczym nie przeszkodziło, gdyż uczniowie mogli zaprezentować zwierzątka o których marzą.
Wszystkie dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały i podziwiały przygotowanych przez kolegów prezentacji na ekranach komputerów w czasie zdalnych lekcji, jak również na żywo, po powrocie do szkoły.
Uczniowie, którzy po feriach powrócili do szkoły mogą podziwiać prace Pierwszaków, które są wystawione w małym holu.
Myślę, że poprzez udział w projekcie dzieci miały okazje nie tylko zaprezentować własne zwierzątka i te o których marzą, nauczyły się znajdować potrzebne informacje i przekazywać swoją wiedzę innym, ale przede wszystkim zrozumiały, że zwierzątko, jakie by nie było, to nie zabawka. Ma ono własne zwyczaje, odczucia i potrzeby, a opieka nad nim to wielka odpowiedzialność.
Bardzo dziękuję wszystkim moim uczniom za przygotowanie wspaniałych prezentacji, a Rodzicom gratuluję tak mądrych dzieci.
Krystyna Bednarczyk