„Autostrada do szkoły” – warsztaty dla najmłodszych uczniów o bezpieczeństwie w ruchu drogowym
W roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu edukacyjno – społecznego „Autostrada do szkoły”, który skierowany jest do uczniów klas II oraz III szkoły podstawowej. Projekt „Autostrada do szkoły” skupia się na tematyce bezpieczeństwa najmłodszych w okolicach jezdni i w samochodzie. Dzieci dowiadują się m.in. jak należy poruszać się wzdłuż jezdni, jak przechodzić przez ulicę, poznają znaczenie noszenia odblasków oraz identyfikują niebezpieczeństwa dla życia i zdrowia w razie wypadku podczas podróży bez fotelika. Realizowany program składa się z dwóch filarów: interaktywnych warsztatów prowadzonych przez przedstawicieli projektu oraz tzw. misji, realizowanych przez wychowawców oddziałów.
„Autostrada do szkoły” przełamuje tradycyjne metody edukacji, patrzy na świat oczami najmłodszego ucznia, tak by przekazywane informacje były dla niego jak najlepiej przyswajalne. To program kształcenia, łączący nie tylko naukę, ciekawą zabawę oraz innowacyjną technologię, ale przede wszystkim ekscytująca przygoda dla dzieci, a dla rodziców gwarancja, że ich pociechy zdobędą wszystkie umiejętności niezbędne do tego, by doskonale radzić sobie w ruchu drogowym. Program wykorzystuje technologię Virtual Reality, która za pomocą specjalnych gogli pozwala przenieść się uczniom do wirtualnego miasta, poruszać po wirtualnych drogach, a podczas zabawy uczyć zasad ruchu drogowego.
30 października 2018 roku w murach naszej został zrealizowany pierwszy etap programu. Gościliśmy przedstawicieli projektu, którzy przeprowadzili interaktywne zajęcia dot. szeroko pojętego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Warsztaty realizowane były z wykorzystaniem nowoczesnych metod i form pracy, dzięki którym dzieci udały się w wirtualną podróż po świecie zaawansowanej technologii.
Program edukacyjno – społeczny „Autostrada do szkoły” zakłada, iż przeprowadzenie interaktywnych zajęć z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii multimedialnych zwiększy zainteresowania uczniów tematyką związaną z ruchem drogowym. To zaś przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa najmłodszych dzieci naszej szkoły w okolicach jezdni i w samochodzie, kształtowania umiejętności samodzielnego i logicznego myślenia, jak również kreatywnego rozwiązywania problemów związanych z tematyką bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Mateusz Radomski
koordynator projektu