Owocowy Escape Room

Przy stole stoi czworo uczniów. Jedna z uczennic siedzi na nim i zapisuje na kartce odkodowane litery hasła. Druga wskazuje kolorowe figury kodu i trzyma kartkę z legendą. Chłopiec i trzecia dziewczynka przyglądają się kartkom.Z okazji Dnia Zdrowia, w ramach Projektu “Szkoła Promująca Zdrowie”, uczniowie klasy 1b mogli spędzić dzień nauki w trochę inny sposób- wzięli udział w grze “Owocowy Escape Room”. Aby zdobyć nagrodę przygotowaną przez nauczyciela, musieli rozwiązać różne zadania, które sprawdzały  wiedzę, jaką dotychczas zdobyli na lekcjach. Wszystkie zmagania nawiązywały do głównego tematu dnia- zdrowego odżywiania.

Każdy uczeń został przydzielony do stanowiska w różnych kolorach. Przy stanowisku żółtym uczniowie musieli odkodować hasło (“Zdrowe jedzenie to moje paliwo!”) i głośno je wykrzyczeć. Stanowisko zielone sprawdzało wiedzę ze znajomości piramidy żywienia- uczniowie mieli za zadanie ją uzupełnić. Stanowisko czerwone było matematyczne- dzieci musiały rozwiązać zadania z dodawania i odejmowania, a potem na podstawie wyników uzupełnić kod QR. Przy ostatnim stanowisku zadaniem było ułożenie puzzli i odkrycie hasła. Kiedy wszystkie drużyny poprawnie rozwiązały swoje zagadki, każda grupa dostała balony, w których były ukryte dalsze wskazówki- w ruch poszły kody do sejfu i walizki, telefon do odczytania kodu QR i długopis z podświetleniem UV. Sejf krył przyrządy do krojenia i talerzyki, walizka- owoce, kod- zdjęcie sałatki owocowej, a ukryte hasło brzmiało- SMACZNEGO! Uczniowie od razu domyślili się, że nagrodą jest wspólne wykonanie sałatki owocowej.

Dzień Zdrowia spędziliśmy nie tylko na dobrej zabawie, ale i przygotowaniu oraz zjedzeniu zdrowego posiłku pełnego witamin.

Olga Ziębaczewska

Uczennica trzyma list od nauczycielki i czyta go.

Przy stoliku siedzi uczennica, która przykleja na kartkę z piramidą żywienia odpowiedni produkt. Z drugie strony, tyłem, siedzi uczeń. Na stole rozsypane są karteczki z obrazkami różnych produktów. Dwie uczennice stoją, opierają się o stół i przyglądają kartce z piramidą.Przy stole znajduje się uczeń i uczennica. Chłopiec, czarnym markerem, zaznacza pole w kodzie QR na kartce, uczennica wskazuje mu palcem odpowiednie miejsce. Na stole leży czerwona koperta, karteczki z białymi kłódkami na czerwonym tle i niebieska kartka z działaniami do obliczenia. W tle widać sylwetki innych uczniów.Na zdjęciu widoczne są dwie ławki z krzesłami. Na jednej leży walizka, a na drugiej sejf. Przy ławce z sejfem kuca uśmiechnięta uczennica, a obok niej uczeń, który próbuje go otworzyć.Na ławkach stoją cztery sałatki owocowe w miskach. Do każdej przyczepiona jest karteczka z imionami uczniów, którzy je wykonali.Przy stole dwie uczennice przyklejają elementy puzzli na kartkę. Uczeń trzyma klej, obok stoi dziewczynka i razem przyglądają się kartce. Na stole są rozłożone inne elementy układanki.